Magical Summit 2024 to Be Held On January 11th with vFairs as Event Tech Partner

– Spanish version to follow –

Santiago, Chile – This January 11, the Magical Summit will be held with the goal of bringing startup founders, influential investors, and industry leaders together under one virtual roof. The event will be held through the vFairs virtual event platform and interested attendees can register here.

The event will encourage learning through success stories of venture capitals, startups, and corporations, as well as discovering the latest trends and technological innovations that are transforming the current landscape.

This year’s main focus is on “Tech & AI for Sustainability”. Topics such as the impact of AI on business, new business paradigms; successful and sustainable entrepreneurship will be explored. In addition, crucial aspects such as ethics in AI and sustainable mobility will be addressed.

The Magical Summit 2024 features an exclusive selection of internationally renowned speakers, including César Buenadicha, CDO of Bid Lab, Roman Marchant, Head of Research of the Institute of Human Technology & CTO of Aictive, Jean Paul Zalaquett, General Manager of Enel X Way, Nicolás Zilic, Innovation Manager of Transbank, Elias Torres, founder of Drift, and a project in collaboration with Open AI, and Thomas Kimber, Founder CEO of Karun.

Juan Orlandi, CEO of Magical, points out that, “we are anticipating a participation of around 30,000 attendees from more than 20 countries, with a special focus on LATAM. Magical Summit offers a unique opportunity to position brands in the world of innovation, in front of a diverse audience of large companies, startups, and VCs. Connecting with their stakeholders in an authentic way, with relevant content and transformative experiences”.

“We are proud to be the virtual event platform of choice for Magical and hope the event’s 11th edition is a bigger success than ever,” commented Muhammad Younas, CEO of vFairs.

The main sponsors for this eleventh edition will be Entel, SQM, Liveperson, Transbank and Karun as sponsors.

Magical Summit 2024 will take place on January 11, 2024. For more details about the event visit MagicalSummit 2024 and join this unique experience that promises to transform the vision of a sustainable future through technological innovation.

About Magical Summit

Magical Summit is held with the goal of bringing startup founders, influential investors, and industry leaders together under one virtual roof. Encouraging learning through success stories of Venture Capitals, startups, and corporations, as well as discovering the latest trends and technological innovations that are transforming the current landscape.

About vFairs

vFairs is an all-in-one event management platform that powers in-person, hybrid, and virtual events. Our event technology empowers companies worldwide to host custom, immersive events and achieve incredible results. The platform features a virtual events platform and mobile app, each offering immersive virtual venues, advanced networking, world-renowned customer service, and many features that help you host unforgettable events.

Magical Summit 2024 se celebrará el 11 de enero con vFairs como Tech Partner del evento

En su undécima edición este evento, con un enfoque Tech & AI for Sustainability promete ser una experiencia enriquecedora y sin barreras para aquellos que buscan marcar la diferencia en un mundo cada vez más consciente y tecnológicamente avanzado.

Santiago de Chile – Este 11 de enero se realizará el Magical Summit con el objetivo de reunir bajo un mismo techo virtual a fundadores de startups, inversionistas influyentes y líderes de la industria. El evento se realizará a través de la plataforma de eventos virtuales vFairs y los asistentes interesados pueden inscribirse aquí.

El evento fomentará el aprendizaje a través de historias de éxito de capitales de riesgo, startups y corporaciones, así como el descubrimiento de las últimas tendencias e innovaciones tecnológicas que están transformando el panorama actual.

El tema principal de este año es “Tecnología e IA para la sostenibilidad”. Se explorarán temas como el impacto de la IA en los negocios, los nuevos paradigmas empresariales; el emprendimiento exitoso y sostenible. Además, se abordarán aspectos cruciales como la ética en la IA y la movilidad sostenible.

El Magical Summit 2024 cuenta con una exclusiva selección de ponentes de renombre internacional, como César Buenadicha, CDO de Bid Lab, Roman Marchant, Jefe de Investigación del Institute of Human Technology & CTO de Aictive, Jean Paul Zalaquett, Director General de Enel X Way, Nicolás Zilic, Director de Innovación de Transbank, Elias Torres, fundador de Drift, y de un proyecto en colaboración con Open AI, y Thomas Kimber, Fundador CEO de Karun.

Juan Orlandi, CEO de Magical, señala que, “estamos anticipando una participación de alrededor de 30.000 asistentes de más de 20 países, con un enfoque especial en LATAM. Magical Summit ofrece una oportunidad única para posicionar a las marcas en el mundo de la innovación, frente a una audiencia diversa de grandes empresas, startups y VCs. Conectando con sus stakeholders de forma auténtica, con contenidos relevantes y experiencias transformadoras”.

“Estamos orgullosos de ser la plataforma de eventos virtuales elegida por Magical y esperamos que la undécima edición del evento sea un éxito mayor que nunca”, comentó Muhammad Younas, CEO de vFairs.

Los principales patrocinadores de esta undécima edición serán Entel, SQM, Liveperson, Transbank y Karun como patrocinadores.

El Magical Summit 2024 tendrá lugar el 11 de enero de 2024. Para más detalles sobre el evento visite MagicalSummit 2024 y únase a esta experiencia única que promete transformar la visión de un futuro sostenible a través de la innovación tecnológica.

Acerca de Magical Summit

Magical Summit se celebra con el objetivo de reunir a fundadores de startups, inversores influyentes y líderes del sector bajo un mismo techo virtual. Fomentando el aprendizaje a través de historias de éxito de Venture Capitals, startups y corporaciones, así como descubriendo las últimas tendencias e innovaciones tecnológicas que están transformando el panorama actual.

Acerca de vFairs

vFairs es una plataforma de gestión de eventos todo en uno que potencia los eventos presenciales, híbridos y virtuales. Nuestra tecnología de eventos permite a empresas de todo el mundo organizar eventos personalizados e inmersivos y conseguir resultados increíbles. La plataforma cuenta con una plataforma de eventos virtuales y una aplicación móvil, cada una de las cuales ofrece espacios virtuales inmersivos, redes avanzadas, un servicio de atención al cliente de renombre mundial y muchas funciones que le ayudarán a organizar eventos inolvidables.

Syeda Hamna Hassan

Hamna is a Senior Content Marketer at vFairs. She has over 6 years of experience writing content for SaaS, IT, and telecommunications industries. She is a storyteller, content marketing expert, and loves to write about the changing trends in the events industry. When not writing, she's over analyzing every FC Barcelona game.

Host Your Virtual, Hybrid & In-person Event

Our responsive project managers provide end-to-end event support to help you host incredible experiences for your audience.